Vita Nova tijdens de Corona-crisis

Tijdens de persconferentie van het kabinet op maandag 28 september zijn er extra maatregelen afgekondigd om de oprukking van het Coronavirus een halt toe te roepen. Deze maatregelen hebben ook gevolgen voor ons als leden bij Vita Nova. In deze blog willen we je daarover informeren.

Veel van de maatregelen waren al geldig en worden slechts opnieuw onder de aandacht gebracht. Een aantal zijn nieuw en die gelden in ieder geval tot en met dinsdag 20 oktober. We verzoeken je met klem deze maatregelen te respecteren.

• Heb je verkoudheidsklachten, keelpijn of andere symptomen van Corona kom dan niet naar scouting. Als je meer dan 24 uur vrij bent van deze klachten, ben je weer van harte welkom. Ook kom je niet naar scouting als iemand uit jouw huishouden in afwachting is van de resultaten van een Coronatest en koorts en/of benauwdheidsklachten heeft.
  • Leden komen zoveel mogelijk zelf naar de groep. Als leden gebracht worden blijven ouders bij de fiest of in de auto: ouders komen niet verder het terrein op.
  • Ouders mogen niet ‘aan de kant’ kijken bij openen of andere activiteiten.

In een e-mail die onder de leden en hun ouders verstuurd is, is een bijlage gevoegd waarin je volledige maatregelen en richtlijnen te vinden zijn, op basis waarvan deze blog is opgesteld.

“Neem je verantwoordelijkheid en voorkom verdere maatregelen die Scouting en de maatschappij raken.”

Bedankt voor je inzet!

Met vriendelijke groet,