Zeeverkenners (Scouts)

Onze leden tussen de 11 en 16 jaar zitten bij de zeeverkenners. Als zeeverkenner ga je met een groepje zelfstandig het water op. In de zomer gaan wij bijna elke zaterdag wel varen. Je kunt dan samen met de andere jongens en meiden in onze boten gaan zeilen, roeien en wrikken in de haven. Er worden na het varen ook spelletjes gedaan op een grasveldje in de buurt.

Natuurlijk gaan we met de zeeverkenners ook op kamp. We gaan met onze eigen leden regelmatig weg, maar we hebben elk jaar ook een kamp met nog 4 andere waterscoutinggroepen uit de regio. Ook het zomerkamp is altijd een hoogtepunt. Meestal gaan wij er met de Corrie op uit. Dan zijn we 10 dagen bezig op het water, bijvoorbeeld op het Alkmaardermeer of op de Friese wateren!

De oudste zeeverkenners hebben hun zeildiploma en dat kun jij ook halen! De zeeverkenners hebben elke zaterdagochtend opkomst op de Corrie.