Speltakken

Binnen onze groep zijn er verschillende speltakken waarin kinderen uit één leeftijdsgroep hun spel spelen: dolfijnenzeeverkenners, en Wilde Vaart. Op de verschillende speltakpagina’s vind je informatie over de specifieke speltak.

Meiden en jongens

Er is steeds meer aandacht voor meisjes in Scouting en het gemengd of juist ongemengd draaien van speltakken, om zo beter aansluiting te vinden tussen het geboden programma en de verwachtingen van scouts.

Niet-formeel leren

Door de stimulerende omgeving en uitdagende activiteiten leren kinderen en jongeren bij Scouting heel veel, zonder dat ze dit zelf zo ervaren, want plezier en gezelligheid staan centraal. De niet-formele manier van leren bij Scouting zit tussen formeel (op school, met vastgestelde doelen en eisen) en informeel (spontaan, in het dagelijks leven) leren in.