Over Waterscouting Vita Nova

Vita Nova is een scoutinggroep waar jongens en meisjes vanaf 7 jaar uitdagende avonturen kunnen beleven met behulp van vaartuigen. Een enthousiast team van vrijwilligers staat wekelijks klaar om de kinderen een plezierige beleving van de vrije tijd te bieden, waardoor een bijdrage wordt geleerd aan de vorming van de persoonlijkheid.

Waterscouting Vita Nova is een open, maatschappelijk betrokken jeugd- en jongerenorganisatie, die haar leden met het zogeheten Scoutingprogramma een actief samenspel met leeftijdsgenoten aanbiedt. Dit is altijd geïnspireerd op het buitenleven – met het accent op watersport. Hierdoor leren scouts met respect voor zichzelf en hun omgeving de eigen grenzen te verkennen en verantwoordlijkheid te nemen voor zichzelf, elkaar en de wereld om hen heen.