Lid worden

Zie je elke week die leuke foto’s voorbijkomen op onze Facebookpagina en lijkt het je leuk om dat eens in het echt mee maken? Dat kan!

Elke zaterdag(ochtend) zijn we aanwezig en als je van tevoren een e-mail stuurt naar info@scoutingvitanova.nl dan mag je altijd en geheel vrijblijvend een keertje komen kijken. Dat mag zelfs vier keer!

Daarna schrijf je je in als lid van Waterscouting Vita Nova en dan ga je helemaal meedraaien in het programma. Je krijgt taken in de vlet, op de wal, aan boord van ons wachtschip… en na verloop van tijd word je dan officieel geïnstalleerd. Dát is het moment waarop je de belofte aflegt en je het scouting-uniform (de scoutfit) krijgt. Ook kun je bij Vita Nova een echte club-trui kopen: een lekker warme hoodie met het Vita Nova-logo. Lekker voor bij het kampvuur ’s avonds of tijdens het varen van een zeilwedstrijd!

Contributie

Als lid betaal je contributie per kwartaal, bij voorkeur via een automatische incasso. In 2020 was het contributiebedrag EUR 37.00 per kwartaal, inclusief de huur van een reddingsvest.

De contributie is voor ons de belangrijkste bron van inkomsten. De kosten voor het programma-aanbod, het spelmateriaal, het wachtschip, sleper en lelievloot en het onderhoud van de speelomgeving worden uit de contributieopbrengsten betaald.

Als je lid wordt van Vita Nova, word je ook lid van de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 110.000 leden: Scouting Nederland. Dat lidmaatschap biedt jou als scout, maar ook onze groep allerlei voordelen.

Wat krijg je voor je lidmaatschap?

• Vier keer per jaar het Scouting Magazine;
  • Als vrijwilliger bij Scouting ontvang je iedere twee weken @-scout;
  • Elk jaar een nieuwe digitale Scoutcard waarmee je kunt profiteren van heel veel ledenvoordeel, waaronder korting op diverse artikelen in de ScoutShop;
  • Je kunt kamperen op de ruim vijfentwintig Labelterreinen van Scouting Nederland;
  • Je bent tijdens Scoutingactiviteiten verzekerd voor aansprakelijkheid en ongevallen;
  • Je kunt deelnemen aan landelijke evenementen en activiteiten;
  • Je kunt deelnemen aan trainingen en cursussen van Scouting Academy;
  • Je bent automatisch lid van de wereldorganisaties WOSM en WAGGGS, zodat je kunt deelnemen aan internationale evenementen en kunt kamperen op Scoutingterreinen in het buitenland.

En nog veel meer! Kijk ook eens op de webpagina over ledenvoordeel. Alle informatie en voordelen over het lidmaatschap voor leden en groepen staan beschreven in de brochure Scouting Nederland, daarom. Scouting Nederland maakt daarnaast afspraken met leveranciers en bedrijven om tegen een scherpe prijs diensten aan Scoutinggroepen aan te bieden. Bekijk welk ledenvoordeel er voor jouw groep klaar ligt.